viernes, 2 de octubre de 2015
ADUNAKO ESKOLA
Aste honetako arratsalde batean Adunako eskolako irakasle bat etorri zaigu hitzaldi bat ematera, Iñaki Pagola. Bera ingelesean eta IKT-etan aditua (dominioak kudeatzeaz eta dokumentuen segurtasunaz arduratzen da.)
Aduna herri txikia da eta 68 ikasle besterik ez daude eskolan. Horregatik ikasleak ez dira mailaka sailkatzen. Berak esan zuenez 6., 5. eta 4. mailako ikasleak batera egoten dira. 3. eta 2. mailakoak batera eta 1. eta 5urtekoak ere elkarrekin.
Gainera ez dute libururik erabiltzen, dena proiektuen bidez ikasten dute eta tresna teknologikoak erabiltzen dituzte horretarako: tabletak, ordenagailuak, mugikorrak... Erakutsi zigun bideo batean ikusi genuen matematikak ikasteko maketa bat egin zutela haurrek, horretarako neurriekin eragiketak egin behar zituzten. Maketa hori adunako frontoia zen, beraz haurrek zentzu bat hartzen zioten egiten ari zirenari eta horrela interes handiagoa jartzen zuten, izan ere ikasi behar dituzten gauzak egunerokotasunean dauden egoerekin lotzen badira gusturago ikasten dute.
Adunako eskoa, heldutasun eredua deritzon horretan, maila aurreratuan aurkitzen da, izan ere, IKT-ak erabiltzen dituzte edozer gauza egiteko. Eredu honetan aurkitzen diren beste bi mailak hasierakoa eta ertaina lirateke, Euskal Herriko eskola gehienak bi hauetako batean aurkitzen direlarik. Google apps-ekin etengabeko kontaktuan daude eta beraz, honek eskaintzen dituen doaineko baliabideak erabiltzera ohituta daude, hala nola: Blogger, Drive, Calendar, Classroom, posta elektronikoa...
Honetaz gain, irakasle guztiek koaderno digitalak erabiltzen dituzte ( Drive eta Sites bezalako programekin egina) eta honako gauza hauek landu eta jasotzen dira: klase bakoitzean egingo dena, ikasleen asistentzia, jarduerak, denboralizazioa, landutako konpetentziak, edukiak, ebaluazio irizpideak... Beste alde batetik, eskola honetako irakasle kopuru txikia izateak elkarlana sustatzen du eta kuaderno digital berean idazten dute guztiek. Horrela, denek denen informazioa alderatu eta konpartitu dezakete.
Bileretako aktak ere, metodologia honekin jasotzen dituzte: egun bakoitzean irakasle bat arduratzen da erabaki eta hitz egindako gauzak Driven idazteaz, horrela guztien eskura gelditzen da informazioa.
Lehen aipatutako Classroom app-aren inguruko azalpena ere eman digu: bertan irakasleek, egin beharreko lanak bidaltzen dizkieite ikasleei, hauek drive-ren bidez burutu eta igotzeko. Ondoren, irakasleak lan horiek zuzentzen ditu, baina ez die erantzun egokia ematen, baizik eta pistak eta laguntza emanez, ikasleek haien kabuz ikas dezaten saiatzen dira.
Calendar-en ere, irakasleek bilerak, ikastaroak eta gauza garrantzitsuak idazten dituzte (norbait klasera etorri ez dela adibidez) eta ondorioz, denek izango dute horren berri.
Alkiza eta Berrobi ere Aduna bezalako herri txikiak dira eta Iñakik esan zigunez hiru eskola hauek elkarlanean aritzen dira. Horretarako moodle plataforma komun bat dute eta bertan azaltzen dizkie elkarri egindako lanak
Amaitzeko guk geneuzkan galderak egin genizkion Iñakiri eta berak argitu ondoren amaitu zen hitzaldia.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario